Tibia i OTS

Proszę o zapraszanie ludzi na forum!

#1 2008-11-08 16:37:42

Trimer

http://tibia.net.pl/images/ranks/admin.gif

Zarejestrowany: 2008-11-07
Posty: 33
Punktów :   

Poradnik dla Druida by Parapsyhol

1. Kto to jest druid?

Z każdym levelem dostaje 5 pkt życia, 30 pkt. many i 10 capa. Regeneracja życia 1 punkt co 12 sekund i regeneracja many 1 punkt co 6 sekund. Gdy wykupisz promocję: 1 punkt many co 4 sekundy. Produkuje UHy, które można zwykle sprzedać po 2.5k za plecak, zarabia na tym dużo kasy. Może przyzywać i przejmować potwory, które pomagają mu w walce. Na niskim levelu może polować na mocniejsze potworki. Wadą czarodzieja i maga jest niska ilość capacity, i wysokie ceny amunicji.

Wiele newbie myśli, że druid to "słaba" postać, nadająca się tylko do leczenia. Większość PG uważa, że druty to tylko fabryka UHów. Ale jednak tak nie jest. Druid może używać najważniejsze czary ofensywne czyli HMM i SD. Może tylko tworzyć ten pierwszy czar, a z tym drugim nie ma problemu przy kupnie (zawsze ktoś sprzedaje). Jedyna wielka różnica jest taka, że druid produkuje UHy a czarodziej SDki. Większe różnice można odczuć posiadając PACC, bo czarodzieje mogą używać UE, a druidzi mają kilka czarów leczących przydatnych przy huntach (mass healing, heal friend).
Wiele nowych graczy, gdy pograją trochę druidem (zwykle kończą grać tą profesją przed 15 levelem) uważa że druid jest nuuudny i monotooonny. Możliwe, że na początku warto (ale nie trzeba) walczyć ze słabszymi potworkami, ale później możemy sami chodzić na dragi, necro, guardy. Który knight pójdzie sam na 30 levelu na w/w potworki? Musiałby mieć super skille i wypas sprzęt. Należy zwrócić uwagę na to, że postacie magiczne wymiatają w PvP, jeśli się komuś nudzi - nic prostszego - kilka BP HMM/SD i jazda... Który rycerz czy paladyn na 30 levelu zadaje obrażenia ponad 100hp w człowieka?


2. Druid czy sorcerer?

Gracze z Free Acc. jeśli wahają się czy wybrać maga czy druta, powinni zdecydowanie wybrać druida (i tak czarodziejem UE bez PACCa nie będą mieli).
Zalety druida:
- może zacząc produkować UHy wcześniej niż czarodziej SDki (dla druida wymagany jest 11 level i 11 magic lvl, a dla czarodzieja 15 level i 25 magiczny)
- zarabia więcej kasy, jeśli zamierza sprzedawać runy (druid zarabia ok. 750gp/godz. a sorc ok. 533gp/godz.)
- UHy można sprzedać ZAWSZE, bo zawsze ktoś kupi, a z SD to różnie bywa (czasami trzeba szukać przez cały dzień nabywcy, a UHy sprzedaje się w krótszym czasie niż 1 godz.)
- Na nowym serwerze jest niewielu druidów (bo wielu myśli że to "słaba" postać) i dlatego jest mała podaż UHów a duży popyt, więc nawet cena za BP dochodzi do 3k, druidzi przez pewien czas są najbogatszymi postaciami na nowych światach. Kase mogą wydawać np. na mana fluidy i dzięki temu mają większy poziom magiczny niż czarodzieje (bo czarodzieje mają mniej kasy).


3. Magia

Po wejściu na mainland, nabijamy potrzebny level i poziom magiczny do tworzenia HMMów. Po osiągnięciu 11 poziomu i 11 poziomu magicznego, kupujemy czar na UHy i od tej pory produkujemy na sprzedaż tylko UHy. Za zarobione pieniądze można kupić lepszy sprzęt, nowe czary, czy też wydać je na zakup HMMów (tak, tak, lepiej je kupić niż robić bo HMMy są mało opłacalne na sprzedaż, a czarodzieje nie mają wyjścia, dopóki nie zaczną tworzyć SD, to żyją zarabiając na HMMach. A i nawet SD są mniej opłacalne od UH).
Warto kupić następujące czary, ustawione w kolejności, które kupujemy na początku, a które później (uważam, że reszta to strata pieniędzy):
- Find Person
- Light
- Create Food
- Heavy Magic Missile
- Intense Healing
- Antidote
- Ultimate Healing Rune
- Ultimate Healing
- Invisible
- Magic Rope (PACC)
- Energy/Flame Strike (PACC)
- Levitate (PACC)
- Haste (PACC)
- Strong Haste (PACC)
- Great FireBall
- Destroy Field
- Fire Bomb
- Explosion
- Summon Creature
- Heal Friend (PACC)
- Mass Healing (PACC)


4. Ekwipunek

Wiele newbie myśli, że podstawa to dobry sprzęt (to prawda, ale tylko w przypadku knightów), za całą zarobioną kase kupują na niskich levelach takie rary jak blue robe, skull staff, boh, potem dopada ich jakiś PK i tracą to wszystko. Wystarczy zwykły sprzęt. Z czasem lepsze eq samo nam wpadnie (wykonując questy, polując na mocne potwory).
Jakich broni używać? Najlepiej obuchowe, bo są dobre i łatwo dostępne. W przypadku magów Def broni nie ma większego znaczenia. Na początek clerical mace (28 Atk.), potem d-hammer (32 Atk.) lub w-hammer (45 Atk.). Ten ostatni to najlepsza broń do expienia na rotach. Można też używać toporów, ale zdecydowanie odradzam swordy.
Poniżej przedstawiam itemy jakie powinniście posiadać na okreslonych levelach (wiele zależy od serwera bo różne są ceny, ale... mniej więcej coś takiego):
- 8 - 15 - c-mace, dwarven shield, soldier helmet, scale armor, brass legs
- 15 - 20 - c-mace, dwarven shield, dark/steel helmet, plate armor, plate/brass legs
- 20 - 30 - w-hammer, steel helmet, plate armor, plate legs
Później warto zdobyć skull staff, crown helmet, blue robe, vamp shield, gdyż są to lekkie przedmioty i zajmują niewiele capa. Po 50 levelu przydadzą się też BoHy.


5. Trening

Trening skilli club/axe/sword/shielding nie ma sensu. To jest tylko strata czasu, podczas expienia skille same urosną (druidowi rosną trochę szybciej niż czarodziejowi).
Magic level, trenujemy ZAWSZE, tzn. jemy jedzenie, palimy manę (najlepiej palić manę na runy, a nie bezmyślnie marnować na "utevo lux", lepiej pochodnie brać ze sobą).
Można też trenować magic level w inne sposoby:
- przy pomocy ring of healing i life ringa
- pijąc manafluidy
Oczywiście jeszcze trzeba palić mane bo sam life ring nic nie da.


6. Co należy mieć ze sobą idąc na polowanie?

- Jedzenie, chyba że potwory na które polujemy dają nam coś do zjedzenia.
- Pochodnie, jeśli zamierzamy polować w podziemiach.
- Blanki, czyli puste runy, w trakcie gdy expimy na słabych potworkach, robimy także runy, trenując przy tym poziom magiczny, i zarabiając dodatkową kase.
- Gotowe runy (HMM, GFB, SD, UH), jeśli polujemy na mocniejsze potwory.
- Mana fluidy, często ratują życie.

Dobrze wyposażony mag to taki, który ma przy sobie co najmniej BP UH, BP SD, BP manasów, kilka destroy fieldów. Na niższych poziomach (brakuje capa i kasy) zalecam noszenie ze sobą jednego plecaka, w którym będzie: 10 manasów, 4 SD, 4 GFB, 2 DF, i przydałby się do tego BP UH. Takie coś warto nosić ze sobą ZAWSZE, nawet gdy chodzimy po mieście, bo jest ryzyko PK.

Na odpowiednie polowanie należy miec odpowiedni sprzęt. Przykladowo, idąc na roty nie musimy ubierać blue robe i BoHów, bo po co? Starczy p-set + w-hammer. Polując np. na smokach z blokerem lub z DSami możemy zostawić prawie cały ekwipunek w depo, bo z łapy smok nam nie walnie, bo od czego jest bloker, dsy. Zostawiając sprzęt w depo mamy więcej capa na runy, loot.


7. Walka, zdobywanie expa.


Potwory, na których warto expować zanim nasza postać osiągnie 30 poziom (ktoś może powiedzieć, przecież sorc już na 15 levelu może zsolowac smoka - oczywiście, że może, ale to jest nieopłacalne i najlepiej będzie jeśli ktoś się pomęczy z tymi potworami, aż do 30 poziomu)

Troll, 20 exp
Bić na full attack, najlepsze dla leveli 8-14, występują koło prawie każdego miasta, najwięcej pod Ab'Dendriel.
Rotworm, 40 exp
Ze słabym sprzętem bić na balanced, z lepszym na full attack, najlepsze dla leveli 14-25. Występują prawie wszędzie, najwięcej na Darashia, Edron, Fibula, kopalnie i bagna koło Venore.
Dwarf, 45 exp
Bić na full attack, najlepsze dla leveli 14-25. Występują w kopalniach.
Larva, 44 exp
Bić na full attack, najlepsze dla leveli 25-30. Występują w podziemiach ankrahmun.


Potwory, które warto huntować na levelach 30-50:

Cyclops, 150 exp
Niezbyt opłacalny potwór pod względem loota, ale dla expa nawet nie taki zły. Można tłuc go z HMM, większe grupy rozwalać z GFB (można próbować lurować kilka cyców naraz a potem walić z GFB ). Można też bić przy pomocy Monków. Występują na PoHu, Cycopolis i Mt.Stermun.
Dwarf Guard, 170 exp
Bardzo opłacalny potwór zarówno do expa jak i do robienia kasy. Dla expa bijemy z HMM, a jeśli nie mamy zbyt wiele runek, to tłuczemy je przy pomocy Monków, pomagając od czasu do czasu HMMem. Widzą niewidzialnych. Występują w kopalniach.
Demon Skeleton, 240 exp
Przy dobrym respie szybki exp, ale średnio opłacalny. Loot słaby. Uciekamy i bijemy z HMM, GFB na nich nie działa. Wrazie kłopotów - czar Invisibility. Pojedyncze spawny w podziemiach Fibuli (można expić na rotach i przy okazji bić DSy), większe respy w Hell Gate i na Daramie.
Necromancer, 580 exp
Bardzo szybki i bardzo opłacalny exp, kasa za runy się zwróci gdy wypadnie SS lub BoH. Wymagana siła czarów powyżej 200% bo inaczej nie wiele będziemy mu zadawać z HMM. Summonujemy jednego DSa, stajemy za nim, tak żeby necro pluło w DSa a nie na naszą postać. Występują w podziemiach Daramy i Ankrahmun.
Dragon, 700 exp
Szybki i w miarę opłacalny exp, szansa ma miłe itemy. Bijemy je z blokerem, lub pomagamy sobie summonami (DSy lub Orc Leadery). Lurujemy smoka, tak żeby przerzucił się na DSy, i strzelamy z HMM. Należy stać na skos od smoka żeby nie oberwać fire wave, dla pewności można używać czaru Mana Shield. Występują w Edron/Venore/Ankrahmun Dragon Lair

Z ekipą można huntować także Dragon Lordy, Hero i Vampiry (vampy można też samemu z DSami)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
cp 52 mapa nostale zabawki dla duzych papug silnika vw golf silniki 1.9 tdi prywatne numery dziewczyn woj. lubelskie www.zaginionyturysta.pun.pl